
De 9 denkfouten van je klant (+ nudging)
Nudging nog slimmer inzetten? Combineer het met andere beïnvloedingstechnieken! Download ons e-book en alle 9 denkfouten.
Nudging betekent dat je mensen richting een bepaalde keuze stuurt. Je ziet het bijvoorbeeld in supermarkten, waar alle kinderproducten op kinderhoogte staan. Op die manier leggen kinderen eerder K3-hagelslag in het winkelwagentje. Wat is nudging precies? En hoe maak je er slim gebruik van in marketing? Voorbeelden + tips.
Nudging nog slimmer inzetten? Combineer het met andere beïnvloedingstechnieken! Download ons e-book en alle 9 denkfouten.
Stel: je ziet in het koelschap een pak vanillevla staan met Nutri-Score D. Dat betekent: vrij ongezond. Daarnaast staat een pak naturel kwark met Nutri-Score A. Heel gezond dus. Daardoor zul je eerder de kwark kopen.
Door het aantal sterren zie je dat je beter het ene pak melk dan het andere kunt kopen. Althans, vanuit dierenwelzijn gedacht. Het idee is dat je daardoor eerder vrije-uitloopeieren met drie sterren koopt dan eieren met één ster.
Neem Coolblue. Die winkel wil natuurlijk dat jij een product koopt. En niet dat je het toevoegt aan je verlanglijstje. Daarom is de ‘In mijn winkelwagen’-knop opvallend groen gemaakt. De witte knop ‘Bewaar voor later’ valt veel minder op.
Je wordt gestimuleerd om extra na te denken voordat je de dieselslang pakt. Mensen gooien daardoor minder snel per ongeluk diesel in hun benzineauto.
Ken jij ze? Ontdek ze allemaal 😊
Je eigen AI Avatar maken in 7 stappen. Zo doe je dat op een zakelijke en professionele manier (volledige handleiding).
115 communicatiemiddelen. Bekijk hét complete overzicht communicatiemiddelen. Inclusief heldere voorbeelden. Welke kies jij?
Duplicate content, ook wel ‘dubbele content’ genoemd, kan schadelijk zijn voor de vindbaarheid van jouw website en/of webpagina.
Laten we overleggen over de mogelijkheden. Ik help je bedrijf groeien. 💪 Olaf Geysendorpher
Vul je gegevens in. Ik neem contact met je op 👇
"*" geeft vereiste velden aan
Ontvang de slimste nieuwsbrief over marketing, communicatie en AI • 12 x per jaar • Verbeter je marketing • Ontdek AI-kansen
"*" geeft vereiste velden aan
Ontvang de slimste nieuwsbrief over marketing en AI • 12 x per jaar • Altijd interessant!
"*" geeft vereiste velden aan