
Download de poster
Hét handige totaaloverzicht van alle 115 communicatiemiddelen. Op groot formaat. Download gratis de poster.
Welke communicatiemiddelen zet jij in als bedrijf? Het antwoord op die vraag begint met overzicht. En daarom zetten wij alle middelen op een rij.
Alle 115 middelen kunnen worden opgedeeld in 14 categorieën. Klik op een categorie en bekijk de communicatiemiddelen
Hét handige totaaloverzicht van alle 115 communicatiemiddelen. Op groot formaat. Download gratis de poster.
Broadcast media
Broadcast media, waaronder radio, televisie en on-demand streaming, zijn belangrijke communicatiemiddelen waarmee je een breed publiek kan bereiken. Deze platforms verspreiden effectief nieuws, entertainment en informatie. Ze spelen een belangrijke rol in onze dagelijkse communicatie.
Content / SEO
SEO staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands ook wel Zoekmachine Optimalisatie genoemd. SEO gaat over het optimaliseren van je website voor zoekmachines zodat je website hoger in de zoekresultaten komt. SEO richt zich daarbij op zoekwoorden, content, linkbuilding, sitestructuur en techniek.
Directe mail / E-mail
Via e-mails blijf je (periodiek) onder de aandacht bij (potentiële) klanten. Je kan inspiratie beiden, aanbiedingen doen, relevante informatie sturen. Vaak is het belangrijkste doel van de mail: bezoek naar de website genereren en het aantal verkopen/leads verhogen.
Earned media
Earned Media betekent gratis publiciteit. Dit is het enige communicatiemiddel waarop weinig invloed hebt. Je kunt via P.R proberen om gratis publiciteit te krijgen. Maar wat journalisten, bloggers of moderators op Wikipedia uiteindelijk over jou melden, is aan hen. Niet aan jou.
Hét handige totaaloverzicht van alle 115 communicatiemiddelen. Op groot formaat. Download gratis de poster.
Eigen media
Eigen media is de grootste categorie communicatiemiddelen. Ze worden ook wel Owned media genoemd. Deze middelen zijn eigendom van jezelf. Je kunt ze dus inzetten hoe je wilt. Je bent bij deze categorie niet afhankelijk van anderen.
Op zoek naar meer bekendheid? Of meer klanten? Bij Conversiewerkers mixen we al 12 jaar de juiste communicatiekanalen. Zo maken we bedrijven sterker. Bel 085 – 1301818 of mail naar [email protected]
Bij TechniQ Energy werden de marketingcommunicatiekanalen niet gericht ingezet. Wij brachten alle mogelijke middelen in kaart.
Events en beurzen
Events trekken een specifiek publiek aan. Dit maakt deelnemen aan of het organiseren van events een slim marketingcommunicatiemiddel. Je kan namelijk een dienst of product presenteren aan potentiële klanten.
Guerrilla marketing
Guerrilla marketing is een communicatiemiddel waarmee je op een verrassende en originele manier onder de aandacht komt. Je probeert zo veel mogelijk publiciteit te krijgen met vaak een beperkt budget. Guerrilla marketing schreeuwt om creativiteit. Want alleen op die manier spring je eruit.