
Download de poster
Hét handige totaaloverzicht van alle 115 communicatiemiddelen. Op groot formaat. Download gratis de poster.
Welke communicatiemiddelen zet jij in als bedrijf? Het antwoord op die vraag begint met overzicht. Daarom zet Conversiewerkers alle middelen voor je op een rij.
Hét handige totaaloverzicht van alle 115 communicatiemiddelen. Op groot formaat. Download gratis de poster.
Alle 115 middelen kunnen worden opgedeeld in 14 categorieën. Klik op een categorie en bekijk de communicatiemiddelen
Broadcast media
Broadcast media, waaronder radio, televisie en on-demand streaming, zijn belangrijke communicatiemiddelen waarmee je een breed publiek kan bereiken. Deze platforms verspreiden effectief nieuws, entertainment en informatie. Ze spelen een belangrijke rol in onze dagelijkse communicatie.
Content / SEO / AEO
SEO staat voor Search Engine Optimization. AEO staat voor Answer Engine Optimization. In het Nederlands ook wel Zoekmachine Optimalisatie genoemd. Via SEO wil je jouw website optimaliseren voor zoekmachines en via AEO richt je je op vindbaar worden in AI – Zero Click Content. SEO en AEO richten zicht op content, zoekwoorden, linkbuilding, sitestructuur en techniek.
Directe mail / E-mail
Via e-mails blijf je (periodiek) onder de aandacht bij (potentiële) klanten. Je kan inspiratie beiden, aanbiedingen doen, relevante informatie sturen. Vaak is het belangrijkste doel van de mail: bezoek naar de website genereren en het aantal verkopen/leads verhogen.
Earned media
Earned Media betekent gratis publiciteit. Dit is het enige communicatiemiddel waarop weinig invloed hebt. Je kunt via P.R proberen om gratis publiciteit te krijgen. Maar wat journalisten, bloggers of moderators op Wikipedia uiteindelijk over jou melden, is aan hen. Niet aan jou.
Hét handige totaaloverzicht van alle 115 communicatiemiddelen. Op groot formaat. Download gratis de poster.
Eigen media
Eigen media is de grootste categorie communicatiemiddelen. Ze worden ook wel Owned media genoemd. Deze middelen zijn eigendom van jezelf. Je kunt ze dus inzetten hoe je wilt. Je bent bij deze categorie niet afhankelijk van anderen.
Op zoek naar meer bekendheid? Of meer klanten? Bij Conversiewerkers mixen we al 12 jaar de juiste communicatiekanalen. Zo maken we bedrijven sterker. Bel 085 – 1301818 of mail naar [email protected]
Bij TechniQ Energy werden de marketingcommunicatiekanalen niet gericht ingezet. Wij brachten alle mogelijke middelen in kaart.
Events en beurzen
Events trekken een specifiek publiek aan. Dit maakt deelnemen aan of het organiseren van events een slim marketingcommunicatiemiddel. Je kan namelijk een dienst of product presenteren aan potentiële klanten.
Guerrilla marketing
Guerrilla marketing is een communicatiemiddel waarmee je op een verrassende en originele manier onder de aandacht komt. Je probeert zo veel mogelijk publiciteit te krijgen met vaak een beperkt budget. Guerrilla marketing schreeuwt om creativiteit. Want alleen op die manier spring je eruit.
Online Ads
Online Ads vormen een essentieel onderdeel van moderne marketingstrategieën, waarbij bedrijven betalen om hun boodschap te tonen aan een specifieke doelgroep op digitale platformen zoals zoekmachines, sociale media en websites. Elk platform heeft zijn eigen kenmerken en gebruikers, zoals zakelijke professionals op LinkedIn en jongeren op TikTok. Deze diversiteit stelt bedrijven in staat strategische keuzes te maken om hun doelgroep effectief te bereiken en te engageren.
Hét handige totaaloverzicht van alle 115 communicatiemiddelen. Op groot formaat. Download gratis de poster.
Out of home media
Out of home media gaat over alle reclames die in het openbaar worden getoond. De bekendste vormen van out of home media zijn waarschijnlijk adverteren op billboards en in bushokjes, maar er zijn nog heel veel andere soorten.
Persoonlijk
Persoonlijk contact is een belangrijk communicatiemiddel. Het biedt de mogelijkheid om direct met elkaar te communiceren en non-verbale signalen te begrijpen. Of het nu face-to-face is, via telefoon of een persoonlijke brief, persoonlijk contact speelt een belangrijke rol.
PR / Persaandacht
P.R. is één van de wat onbekendere communicatiekanalen. Het inzetten van P.R. is een strategie om jouw bedrijf/product/dienst te promoten. Via P.R. creëer je nieuwswaarde. En vaak doet de media dan de rest.
Print Media
Print Media is een offline communicatiemiddel. Het betekent dat jouw boodschap, reclame of tekst wordt opgenomen in printmedia. Denk hierbij aan kranten, brochures, magazines, flyers,
Hét handige totaaloverzicht van alle 115 communicatiemiddelen. Op groot formaat. Download gratis de poster.
Social Media
Bijna elk bedrijf of organisatie is tegenwoordig actief op social media. Van grote spelers als Apple tot aan lokale bakkerijen. Veel bedrijven zetten het in om de sociale kant van hun bedrijf te delen met volgers. Social media draagt bij aan de branding van een bedrijf. Denk aan de ludieke posts van Bol.com op Facebook, en de bijbehorende reacties vanuit de klantenservice.
Sponsoring
Bij sponsoring gaan twee of meer partijen een samenwerking aan, dat voor alle partijen voordelen biedt. De sponsor betaalt geld, levert een dienst of product, in ruil voor publiciteit. Met natuurlijk als uiteindelijke doel: meer bekendheid (bij een specifieke doelgroep) en meer omzet. Er bestaan heel veel verschillende vormen van sponsoring. Een van de bekendste is sport- en cultuursponsoring.
Hét handige totaaloverzicht van alle 115 communicatiemiddelen. Op groot formaat. Download gratis de poster.
Je eigen AI Avatar maken in 7 stappen. Zo doe je dat op een zakelijke en professionele manier (volledige handleiding).
Duplicate content, ook wel ‘dubbele content’ genoemd, kan schadelijk zijn voor de vindbaarheid van jouw website en/of webpagina.
Communicatiebureau Proven Context verandert in twee namen: Tekstbouwers.nl en Conversiewerkers.nl
Vul het formulier in. Dan overleggen we samen over de mogelijkheden. 💪 Olaf Geysendorpher
"*" geeft vereiste velden aan
Ontvang de slimste nieuwsbrief over marketing, communicatie en AI • 12 x per jaar • Verbeter je marketing • Ontdek AI-kansen
"*" geeft vereiste velden aan