
Vrijblijvend kennismaken 👇
Vul het formulier in. Dan overleggen we over de mogelijkheden. Bellen kan naar 06 – 42082950.
Wel of niet tutoyeren? Kies je ‘u’ of ‘jij’ voor je (zakelijke) tekst? Op de website, in e-mails of in klantbrieven. Bekijk ons advies.
“Verandering” binnen bedrijven is voor veel mensen vaak een lastig punt. “Het gaat toch goed zo? Waarom moet het opeens anders?”
Toen we nog jagers-verzamelaars waren, kon een verandering / wijziging van tactiek dodelijk zijn. Veranderen deed je alleen als het echt, écht moest. Alleen als er niets meer te verzamelen of jagen viel binnen je leefgebied, trok je weg. Maar anders deed je wat veilig was: blijven. Ditzelfde gevoel zit nog steeds een beetje in ons.
Als we dit vertalen naar nu: wie worden er het meest chagrijnig? Dat zijn de mensen die ‘u’ willen. Ga maar na in je eigen organisatie: welke groep stuurt de chagrijnige e-mails over het gebruik van ‘jij’ of ‘u’ ? Dat zijn in meerderheid de voorstanders van ‘u’ .
In de chagrijn-visie is het veilig om te kiezen voor ‘u’ . Dat levert de minste klachten op.
Gaan voor ‘u’ of gaan voor ‘jij’, is dus een kwestie van keuzes die je maakt binnen je eigen organisatie.
“Heb jij” of “Heeft u” een sterke zakelijke tekst nodig? Laat een reactie achter.
De Marketingcommunicatie Fabriek beoordeelt je marketingcommunicatie. Van organisatie tot campagnes. Ontdek het grotere plaatje. Staar je niet blind op de details.
Cognitieve bias of biases. Domme denkfouten van mensen. Hoe werken ze? En wat zijn de 12 bekendste. Ontdek het zelf.
115 communicatiemiddelen. Bekijk hét complete overzicht communicatiemiddelen. Inclusief heldere voorbeelden. Welke kies jij?

Vul het formulier in. Dan overleggen we over de mogelijkheden. Bellen kan naar 06 – 42082950.
"*" geeft vereiste velden aan

Ontvang de slimste nieuwsbrief over marketing en communicatie • 12 x per jaar • Verbeter je marketing
"*" geeft vereiste velden aan
10 x p.j. • strategisch & praktisch inzicht • schrijf je in
"*" geeft vereiste velden aan