Het SUCCES-Model: blijf plakken in het brein
Via het SUCCES-Model meet je of jouw content blijft plakken in het hoofd van de lezer. Gebruik hiervoor de SUCCES-Scorecard uit het boek Made to Stick. Lees onze uitleg.

Download de SUCCES-Scorecard
Blijft jouw tekst plakken bij lezers? Controleer het zelf via de SUCCES-Scorecard.

Download de SUCCES-Scorecard
Blijft jouw tekst plakken bij lezers? Controleer het zelf via de SUCCES-Scorecard.
Uitsmijter SUCCES-Model: vette zoete popcorn
Het boek Made to Stick start met een Amerikaanse voorlichtingscampagne over de hoeveelheid calorieën in een bak popcorn. Eén bak bioscoop-popcorn bevatte 37 gram verzadigd vet, terwijl 20 gram de maximaal aanbevolen hoeveelheid per dag was. Popcorn was dus extreem slecht voor de gezondheid.
Het noemen van deze cijfers had geen effect. Getallen als 37 en 20 zijn emotieloos. Ze doen niks met de ontvanger.
Het Centre for Science in the Public Interest pakte het anders aan met de volgende uiting: “A medium-sized ‘butter’ popcorn at a typical neighborhood movie theater contains more artery-clogging fat than a bacon-and-eggs breakfast, a Big Mac and fries for lunch, and a steak dinner with all the trimmings – combined!”.
Het resultaat? Een succes! De verkoop crashte. Ten einde raad besloten de producenten hun popcorn ‘gezonder’ te maken. Doel behaald!
Ga je aan de slag met het schrijven van content? Controleer de content dan volgens het SUCCES-Model. Hierdoor spreek je meer potentiële klanten aan en is je content overtuigender.
De Marketing-communicatie Fabriek
De Marketingcommunicatie Fabriek beoordeelt je marketingcommunicatie. Van organisatie tot campagnes. Ontdek het grotere plaatje. Staar je niet blind op de details.
12 Denkfouten & Cognitieve Biases
Cognitieve bias of biases. Domme denkfouten van mensen. Hoe werken ze? En wat zijn de 12 bekendste. Ontdek het zelf.
Alle 115 communicatie-middelen op een rij
115 communicatiemiddelen. Bekijk hét complete overzicht communicatiemiddelen. Inclusief heldere voorbeelden. Welke kies jij?

Vrijblijvend kennismaken 👇
Vul het formulier in. Dan overleggen we over de mogelijkheden. Bellen kan naar 06 – 42082950.
"*" geeft vereiste velden aan
Maak jezelf slimmer

Ontvang de slimste nieuwsbrief over marketing en communicatie • 12 x per jaar • Verbeter je marketing
"*" geeft vereiste velden aan


Unicef maakt gebruik van emotie. Bron: