Alles over KPI’S

Met de juiste KPI’s creëer je draagvlak voor je content marketing strategie. Welke KPI’s gebruik je binnen content marketing? Lees er alles over.

Wat zijn KPI’s?

KPI staat voor Kritieke Prestatie Indicator. Via KPI’s kun je het functioneren van jouw organisatie beoordelen. Omzet is bijvoorbeeld een KPI. Maar ook klanttevredenheid of de snelheid van leveringen zijn KPI’s. We zoomen specifiek in op de voordelen van het gebruik van KPI’s bij content marketing.

Waarom zijn KPI’s belangrijk?

Via een KPI of meerdere KPI’s houd je als organisatie zicht de op belangrijkste cijfers. Méér omzet lijkt bijvoorbeeld goed. Maar niet als dit ten koste gaat van de klanttevredenheid. En KPI’s hebben nog een ander doel. KPI’s zorgen voor intern draagvlak bij lange-termijn projecten. Zoals bij content marketing.

bij met lijntje

KPI’s en draagvlak

Content marketing is een lange-termijn investering. Gevonden worden in Google (SEO) kost bijvoorbeeld veel meer tijd en aandacht dan adverteren in Google (SEA). Bij SEA kun je op dagbasis de resultaten rapporteren. Bij SEO niet. Initiatieven rondom SEO lopen daarom regelmatig stuk. De juiste KPI’s helpen je om draagvlak te creëren.

Lees ook

Het verschil tussen SEO en SEA. Verwar ze niet.

Welke KPI of KPI’s gelden bij content marketing?

De KPI’s bij content marketing zijn niet in beton gegoten. Onderstaande KPI-opsomming geeft een richting. Scherp ze aan voor de juiste toon binnen jouw organisatie.

  • … % meer bezoekers op de website
  • € … minder uitgeven aan SEA
  • …% extra omzet via organische resultaten in Google
  • SERP-positie … benutten, op specifieke keywords … en …
  • De bezoekduur van de website verhogen met … seconden
  • De bounce-ratio op je website verlagen naar …. %
  • Het totaal aantal conversies verhogen tot / met …
  • De CTR naar de conversie-funnel verhogen tot … %

Breng verandering via een KPI

Uit het B2B Marketing Trendrapport van Spotler blijkt dat 86% van de bedrijven aan de slag wil met content marketing. Toch starten veel bedrijven er niet mee. Vaak komt dit door de interne vraag naar snelle resultaten. Content marketing is niet snel. Via de juiste KPI kun je jouw achterban toch enthousiasmeren en stel je binnen mum van tijd een content marketing strategie op.

Deel dit artikel
Kopieer link

Jouw marketing en conversie verbeteren?

Neem contact op met Olaf van Conversiewerkers. Dan spreken we samen jouw marketingdoelen en conversiewensen door.

Kennismaken

Plan direct een kennismaking met Olaf.

Bel ons

Persoonlijk overleg over de opties via 085-1301818.

E-mail

Voor langere vragen die iets minder haast hebben.

Einde pagina. Bijna. Maar eerst nog even dit.

Nieuwsbrief afbeelding

10 x Marketing Insights

Meld je gratis aan voor 10 x Marketing Insights. Blijvend je marketing en conversie verbeteren.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.