Jouw marketing en conversie verbeteren?
Neem contact op met Olaf van Conversiewerkers. Dan spreken we samen jouw marketingdoelen en conversiewensen door.
Wij krijgen vaak de vraag wat een marketingcommunicatiebureau doet. Daarom een overzicht.
Conversiewerkers is een marketingcommunicatiebureau. Helder genoeg voor ons. Maar steeds vaker krijgen we reacties als: “Zijn jullie dan een soort reclamebureau of doen jullie meer met online marketing?” Daarom een uitleg. Wat doet een marketingcommunicatiebureau?
Ok. Het begrip marketingcommunicatiebureau is blijkbaar niet helemaal bekend. Volgens Google trouwens ook niet. Nog geen 100 mensen per maand tikt marketingcommunicatiebureau in als zoekopdracht bij Google. En dat terwijl meer dan 5.000 mensen zoeken op “reclamebureau”, 3.600 op “online marketing bureau” en 1.000 op “SEO-bureau”.
Vaag begrip dus dat marketingcommunicatie. En toch omschrijft marketingcommunicatie het beste wat Conversiewerkers of een ander marketingcommunicatiebureau doet. Conversiewerkers houdt zich niet alleen bezig met online marketing, SEO, reclame, e-mailmarketing, conversie-optimalisatie of tekstschrijven. Wij gaan primair op zoek naar het antwoord op de vragen ‘waarom’ en ‘wie’ van een bedrijf . Pas daarna kijken we naar de ‘wat’.
Onze meeste prospect-klanten zijn op zoek naar een tekstschrijver. “Wij zoeken een partij die al onze webteksten kan schrijven. Doen jullie dat en hoeveel kost dat?” Onze reactie: “Hoe komen jullie klanten op de website terecht, op wie zijn jullie teksten gericht, wat moeten de teksten specifiek doen met de lezer, wat is er volgens jullie mis met de oude webteksten, welke communicatiekanalen zetten jullie op dit moment in, waarom specifiek die kanalen?”
Ja, we overvallen onze nieuwe klanten meestal met deze stortvloed aan vragen. Maar achter een vraag ligt altijd een andere vraag. Conversiewerkers kijkt in de breedte wat er nodig is om die achterliggende vraag te beantwoorden. Het antwoord mondt meestal uit in het inzetten van meerdere marketingcommunicatiekanalen en marketingcommunicatiemiddelen.
Niet alleen online, niet alleen e-mail, niet alleen bellen, niet alleen SEO, en niet alleen SEA. Vrijwel altijd is er een combinatie nodig. Wij brengen die combinatie in kaart.
Een goed marketingcommunicatiebureau gaat op zoek naar de naar marketingvraag áchter de communicatiewens.
Een marketingcommunicatiebureau gaat op zoek naar marketingcommunicatievragen die mensen wel hebben, maar die ze niet goed onder woorden kunnen brengen. Bij Conversiewerkers brengen we voor onze klanten die onderbewuste vraag over marketingcommunicatie aan de oppervlakte. We geven aan met welke boodschap de doelgroep het beste overtuigd kan worden. Zo zorgen we voor meer leads, meer service en blijere klanten.
115 communicatiemiddelen. Bekijk hét complete overzicht communicatiemiddelen. Inclusief heldere voorbeelden. Welke kies jij?
Duplicate content, ook wel ‘dubbele content’ genoemd, kan schadelijk zijn voor de vindbaarheid van jouw website en/of webpagina.
Communicatiebureau Proven Context verandert in twee namen: Tekstbouwers.nl en Conversiewerkers.nl
Neem contact op met Olaf van Conversiewerkers. Dan spreken we samen jouw marketingdoelen en conversiewensen door.
Meld je gratis aan voor 10 x Marketing Insights. Blijvend je marketing en conversie verbeteren.
"*" geeft vereiste velden aan
Verbeter je marketing en conversie. Ontvang gratis onze marketing insights.
"*" geeft vereiste velden aan