Alle 115 middelen op een rij
Er is zoveel keuze in marketing en communicatie. Wat zet je in bij een goede strategie? Dit totaaloverzicht 115 marketingcommunicatiemiddelen helpt je verder.
Bij marketingcommunicatie combineer je marketing én communicatie op een slimme manier. Wat betekent dat? En hoe benut je kansen? Uitleg + praktische voorbeelden.
Bij marketingcommunicatie promoot je een merk, bedrijf, dienst of product. Via de marketing + communicatie samen kun je mensen overtuigen en tot actie aanzetten. Ook door in te spelen op onbewust gedrag. Marketingcommunicatie online heet digitale marketing.
Via marketingcommunicatie overtuig je mensen en zet je ze aan tot actie.
Vroeger dachten we bij marketingcommunicatie vooral aan tv, radio, advertenties, billboards, evenementen, persberichten of sponsoring. Deze vormen bestaan nog steeds en worden aangevuld met online marketing, content marketing, e-mailmarketing en social marketing.
Via een combinatie van marketing en communicatie, kan je (potentiële) klanten overtuigen om bijvoorbeeld een product te kopen. Een dienst af te nemen. Of een event te bezoeken. Marketing en communicatie zijn twee verschillende activiteiten, die sterk met elkaar verbonden zijn. We leggen het verschil uit.
Lees ook: Copywriters & copywriting – alle info
Bij de promotie van een merk, product of dienst, wordt er vaak een marketing- en communicatieplan gemaakt. Wat is het verschil?
Het communicatieplan kan je dus zien als de opvolger van je marketingplan. Om deze reden worden beide plannen vaak gebundeld tot één plan.
De belangrijke vraag is: op wie richt je je?
De marketing- en communicatiestrategie kan op een (brede) doelgroep gefocust zijn. Je kan je ook richten op individuele gebruikers, via marketing automation. Via marketing automation ontvangen website-bezoekers en klanten namelijk geautomatiseerde (en vaak gepersonaliseerde) e-mail- en marketinguitingen.
Door digital marketing zijn er veel kanalen bijgekomen om je doelgroep persoonlijk te bereiken. Toch mag traditionele marketing niet worden uitgevlakt. Sterker nog: traditionele marketing en digital marketing versterken elkaar. Vier voorbeelden.
Digital marketing biedt nieuwe kansen om je doelgroep persoonlijk te bereiken.
Jij wilt je concurrentie verslaan. Onze professionals hebben meer dan 15 jaar ervaring in het marketing- en communicatievak. 4 gouden tips van onze professionals op een rijtje.
115 communicatiemiddelen. Bekijk hét complete overzicht communicatiemiddelen. Inclusief heldere voorbeelden. Welke kies jij?
Duplicate content, ook wel ‘dubbele content’ genoemd, kan schadelijk zijn voor de vindbaarheid van jouw website en/of webpagina.
Communicatiebureau Proven Context verandert in twee namen: Tekstbouwers.nl en Conversiewerkers.nl
Neem contact op met Olaf van Conversiewerkers. Dan spreken we samen jouw marketingdoelen en conversiewensen door.
Meld je gratis aan voor 10 x Marketing Insights. Blijvend je marketing en conversie verbeteren.
"*" geeft vereiste velden aan
Verbeter je marketing en conversie. Ontvang gratis onze marketing insights.
"*" geeft vereiste velden aan