Proven Context wordt Tekstbouwers & Conversiewerkers

Communicatiebureau Proven Context verandert van naam. Of sterker nog: Proven Context verandert in twee namen: Tekstbouwers en Conversiewerkers. Een verandering waarmee we onze diensten in tekst, content, marketing en communicatie nog beter afstemmen op de wens van onze websitebezoekers.

proven context - tekstbouwers - conversiewerkers

Proven Context wordt Conversiewerkers

Proven Context wordt dus Conversiewerkers: een marketingbureau dat zicht richt op marketeers, ux-specialisten, conversiespecialisten en communicatiespecialisten. Een doelgroep dus die zich in de breedte bezighoudt met online marketing, groei, data en conversie. Conversiewerkers is te vinden op conversiewerkers.nl

Bij de oude website van Proven Context zagen we dat ongeveer 50% van onze content over marketing ging. De bezoekers hadden ook voor ongeveer 50% een marketingachtergrond had en waren dus vooral geïnteresseerd was in marketinginformatie.

Het type marketeer is een heel ander persoon dan het type tekst- en contentmedewerker

Het type marketeer is heel anders dan het type tekst- en contentmedewerker: andere interesses en andere voorkeuren. Daarom besloten we een tweede label op te richten: Tekstbouwers.

Proven Context wordt Tekstbouwers

Tekstbouwers gaat zicht juist meer richten op tekst, content en taal. De doelgroep van Tekstbouwers is communicatiespecialisten, tekstschrijvers en contentmedewerkers. Tekstbouwers is te vinden op tekstbouwers.nl. Hiermee bouwt Tekstbouwers zelfstandig aan zijn domeinautoriteit.

Branding boven SEO

Het was een zeer moeilijke keuze om Proven Context te splitsen in twee andere bedrijven. Een risicovolle keuze ook. Want één van de twee domeinnamen begint echt helemaal vanaf nul.

Tekstbouwers.nl begint helemaal vanaf nul

De doelgroep van beide kennisgebieden, marketing vs. content, is verschillend. De doelgroep ook. Proven Context zit inhoudelijk het dichtste bij Conversiewerkers. Vandaar dat het domein provencontext.nl vooral zal gaan doorverwijzen naar conversiewerkers.nl.

Tekstbouwers krijgt dus een achterstand op het gebied van SEO. De domein autoriteit van Tekstbouwers zal lager zijn dan bij Conversiewerkers. En sowieso vormt het opsplitsen van 1 domein naar 2 domein een SEO-risico.

Het opsplitsen van 1 domein naar 2 domeinen vormt een SEO-risico.

Deze strategische keuze benadrukt hoe belangrijk de twee nieuwe merkidentiteiten voor ons zijn. We verkiezen branding boven SEO. Het opzetten van Tekstbouwers als een apart merk met een nieuwe website is een SEO-risico, maar het draagt bij aan onze twee unieke eigen identiteiten.

Juiste plek voor elke klant

Met de introductie van Conversiewerkers en Tekstbouwers verzekeren we dat websitesbezoekers precies daar terechtkomen waar ze het beste passen.

  • Op zoek naar een sterke marketingstrategie, betere conversieratio of wil de marketing uitbesteden van jouw bedrijf? Dan staat Conversiewerkers voor je klaar.

Hoe dan ook geven Conversiewerkers en Tekstbouwers jouw bedrijf of merk de volgende impuls. Proven Context als naam wordt bedankt voor 5 jaar trouwe dienstverlening. ?

Deel dit artikel
Kopieer link

Jouw marketing en conversie verbeteren?

Neem contact op met Olaf van Conversiewerkers. Dan spreken we samen jouw marketingdoelen en conversiewensen door.

Kennismaken

Plan direct een kennismaking met Olaf.

Bel ons

Persoonlijk overleg over de opties via 085-1301818.

E-mail

Voor langere vragen die iets minder haast hebben.

Einde pagina. Bijna. Maar eerst nog even dit.

Nieuwsbrief afbeelding

10 x Marketing Insights

Meld je gratis aan voor 10 x Marketing Insights. Blijvend je marketing en conversie verbeteren.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.