Jouw marketing en conversie verbeteren?
Neem contact op met Olaf van Conversiewerkers. Dan spreken we samen jouw marketingdoelen en conversiewensen door.
Professionele nieuwsbrieven maken in Gmail via Google multi-sturen. Hoe werkt het precies? En wat zijn de voor- en nadelen?
September 2022 lanceerde Google de functie multi-sturen in Gmail (Google Workspace). Niet echt een sexy naam. Maar vooruit, daar gaat het niet om.
De meeste marketingbureaus werken met een professionele tool voor e-mailmarketing, zoals MailChimp, ActiveCampaign of HubSpot. En zelf gebruiken we GetResponse.
Kun je jouw abonnement voor zo’n tool nou opzeggen? Lees verder.
Via Google multi-sturen stuur je e-mails met een semi-professionele opmaak aan meerdere contacten tegelijk. Google multi-sturen is onderdeel van Google Workspace. Eerder werd de dienst in het buitenland gelanceerd als multi-send voor Google / Gmail.
Allereerst zie je dat onder in de Gmail werkbalk 2 extra opties zijn ontstaan (groen gearceerd).
Indeling-kiezen in multi-sturen staat voor de template die je kiest. De indelingen zijn min of meer vergelijkbaar met de indelingen of templates die je kiest bij een professionele e-mailmarketing.
We zijn gelijk aan het testen geslagen met de multi-sturen templates en indelingen. Dit resulteerde in de indeling die je hieronder ziet. Om eerlijk te zijn: het was ellendig.
Dan het toevoegen van geadresseerden / het maken van verzendlijsten bij multi-sturen in Gmail. Wat valt op?
Hieronder zie je het desktop-resultaat van multi-sturen in Gmail. Tja, wat zullen we zeggen? Erg groen allemaal ?. Op een smartphone ziet het er overigens netjes uit.
Een preview tekst / pre-header / snippet toevoegen kon overigens ook al niet. De preview-tekst is daarom hetzelfde als de onderwerp-regel. In dit geval staat: “Nieuw: Google multi-sturen” twee achter elkaar. Niet best dus.
Is het Google multi-sturen een mooi begin? En kunnen we MailChimp, ActiveCampaign, HubSpot en GetResponse massaal gaan opzeggen? Nou: Nee en Nee.
Lean ontwikkelen is prima. Je hoeft bij een innovatie niet alles in detail uit te werken. Maar dit is écht te simplistisch. Totaal geen vervanger van professionele tools dus.
E-mailmarketing en marketing automations tools bieden véél meer mogelijkheden in:
Software voor e-mailmarketing is heel wat anders dan ‘gewone’ e-mail. Persoonlijk zien wij niet hoe Google dit gaat uitwerken tot professionele e-mailmarketing-software.
To be continued wellicht?
115 communicatiemiddelen. Bekijk hét complete overzicht communicatiemiddelen. Inclusief heldere voorbeelden. Welke kies jij?
Duplicate content, ook wel ‘dubbele content’ genoemd, kan schadelijk zijn voor de vindbaarheid van jouw website en/of webpagina.
Communicatiebureau Proven Context verandert in twee namen: Tekstbouwers.nl en Conversiewerkers.nl
Neem contact op met Olaf van Conversiewerkers. Dan spreken we samen jouw marketingdoelen en conversiewensen door.
Meld je gratis aan voor 10 x Marketing Insights. Blijvend je marketing en conversie verbeteren.
"*" geeft vereiste velden aan
Verbeter je marketing en conversie. Ontvang gratis onze marketing insights.
"*" geeft vereiste velden aan