Jouw marketing en conversie verbeteren?
Neem contact op met Olaf van Conversiewerkers. Dan spreken we samen jouw marketingdoelen en conversiewensen door.
Val op in Google met de nieuwe functie Google Business Card. Ook wel: Add me to Search of People Card. Word zichtbaar wanneer iemand jouw naam intikt. Lees meer over deze nieuwe feature.
Opvallen in Google. Dat willen we allemaal. Maar eruit springen in Google als freelancer, startende ondernemer of influencer kan lastig zijn als er geen bekende merknaam of bedrijfsnaam aan jouw eigen naam is gekoppeld. Daarom komt Google met iets nieuws: Google Business Card. Je eigen Google visitekaartje.
De naam wordt nog getest: Add me to Google, e Google Business Card of Edit my People Card. Google test de tool in India. Een uitrol naar Nederland houden we in de gaten.
Google Business Cards, ook wel Add me to Search, Google People Card of Add me to Google genoemd, zijn letterlijk virtuele visitekaartjes. Googelt iemand jouw naam, dan wordt een persoonlijk visitekaartje getoond in de zoekresultaten. Het visitekaartje kan je zelf samenstellen. Je kan naar jouw eigen website, social media kanalen of andere relevante pagina’s linken.
Via Add me to Google kun je jezelf dus toevoegen. Zoeken mensen dus jouw naam, dan vinden ze ook direct jouw bedrijf, diensten of andere dingen die je wilt uitlichten.
Stel. Jij bent een beginnend artiest. Je hebt een eigen Facebookpagina, deelt video’s op je YouTube-kanaal en mensen kunnen kaartjes kopen om binnenkort een online jamsessie bij te wonen. Een eigen website heb je nog niet. Wanneer mensen jouw naam intikken in de zoekbalk van Google, worden er meerdere websites met daarop informatie over jou getoond. Dat kan beter.
Met een Google Business Card/Google People Card verzamel je al deze relevante pagina’s op één plek, die prominent wordt getoond in de zoekresultaten. Via Add me to Search of Add me to Search val je beter op in Google en werk je aan je eigen online zichtbaarheid. Een soort SEO dus.
De volgende informatie kan je toevoegen aan jouw Google Business Card.
Een voorbeeld bekijken van zo’n add me to search-visitekaartje? Deze Google gebruiker heeft inmiddels zijn eigen Google People Card aangemaakt.
Van elk persoon een Google-profiel. Dat is wellicht wat Google wil. Privacy zal zeker een discussie-item zijn bij deze Google Business card. Houd er bijvoorbeeld rekening mee dat Google zelf weer acties mag ondernemen met persoonlijke informatie die jij toevoegt aan jouw Google Business Card. Of je dat wilt, is een afweging die je op tijd zult moeten maken.
Heb je een veelvoorkomende naam? Geen zorgen. Google geeft aan dat er een module beschikbaar komt waardoor je de Gegoogelde personen kan vergelijken op basis van hun locatie en beroep. Hierdoor wordt het makkelijker om de juiste persoon te vinden.
Voor nu is het aanmaken van een Google Business Card alleen maar mogelijk in India. De kans bestaat dat deze functie binnenkort ook beschikbaar wordt in Nederland. Daarom alvast een handige uitleg voor het instellen van jouw online visitekaartje in Google.
Een vereiste is dat je een Google-account hebt.
Ook al is Add to Search op dit moment alleen beschikbaar in India, verschillende mensen hebben een manier gevonden om ook buiten India het visitekaartje aan te maken. Hier vind je een hack hoe je het nú al in Nederland kunt proberen. Ons is het overigens op deze manier niet gelukt. Wij zijn benieuwd of jij het wel voor elkaar krijgt!
Ben jij klaar voor een online visitekaartje in Google? Wij in ieder geval wel. Wist je trouwens dat het meest bekende zakelijke visitekaartje, jouw LinkedIn-profiel, vast ook wel wat verbeteringen kan gebruiken? Je leest onze handige tips in onze blog 5 x gratis reclame maken voor jouw bedrijf.
115 communicatiemiddelen. Bekijk hét complete overzicht communicatiemiddelen. Inclusief heldere voorbeelden. Welke kies jij?
Duplicate content, ook wel ‘dubbele content’ genoemd, kan schadelijk zijn voor de vindbaarheid van jouw website en/of webpagina.
Communicatiebureau Proven Context verandert in twee namen: Tekstbouwers.nl en Conversiewerkers.nl
Neem contact op met Olaf van Conversiewerkers. Dan spreken we samen jouw marketingdoelen en conversiewensen door.
Meld je gratis aan voor 10 x Marketing Insights. Blijvend je marketing en conversie verbeteren.
"*" geeft vereiste velden aan
Verbeter je marketing en conversie. Ontvang gratis onze marketing insights.
"*" geeft vereiste velden aan