Word online zichtbaar
Hoger komen in Google? Zo doe je het. Download gratis ons e-book SEO.
Website tags toevoegen aan je content is dé oplossing voor het verbeteren van de interne linkstructuur. Lees hier wat het is en hoe het werkt.
Je website staat vol met informatie. Productteksten, blogs, links, tools, afbeeldingen. Noem maar op. Content dus. Je kunt al die content aan elkaar knopen door middel van website tags. Ook wel content tagging genoemd. Hoe werkt dit?
Interne links zijn belangrijk voor je Google Page Ranking. Het zorgt voor een langere bezoekduur van je website en lagere bounceratio. Ook zorgen interne links idealiter voor een hogere conversie.
Maar hoe zorg je voor een hoge Click-Through-Rate van je content? Hoe verbeter je jouw linkstructuur zonder dat links verouderen? En zonder dat verouderde content boven komt drijven? Via content tagging!
Hoger komen in Google? Zo doe je het. Download gratis ons e-book SEO.
Centraal in dit verhaal staan keywords. Dit zijn de keywords zoals je ze vindt in de Google Keywordplanner of in één van de vele keywordtools zoals bijvoorbeeld Semrush, Moz of Ahrefs of SE Ranking. Je kan de keywords zien als het onderwerp.
Centraal in dit verhaal staan keywords. In plaats van keywords kun je ook spreken van website tags of tagging.
In plaats van keywords kun je ook spreken van website tags of tagging. Via website tags ga je verder dan alleen de suggesties die Google je geeft. Tags definiëren we als keywords, plús de begrippen waar mensen niet direct op zoeken. Alle tags zijn nodig om content te knopen.
Content zoals we het hier bespreken is veel meer dan tekst alleen. Content is alles wat de bezoeker ziet op een webpagina. Ofwel:
Stel dat je op basis van jouw website 40 losse keywords/tags definieert. Vervolgens geef je elk content-item één of meerdere tags om te taggen. Dat doe je zo specifiek mogelijk. Liever drie of meer tags per content-item. Je geeft dus aan elk content-item een website tag. Dit is dus content tagging.
Je hebt nu een enorme lijst gecreëerd met enerzijds content-items en anderzijds de bijbehorende tags. Super! De basis is gelegd. Nu wordt het interessant.
Via deze lijst kun je vervolgens, op basis van de tags, aangeven welke content over hetzelfde onderwerp gaan. Deze wetenschap kun je vervolgens in het Content Management Systeem (CMS) van je website te integreren. Daarover zo dadelijk meer.
Koppel content aan elkaar door middel van dezelfde tags.
Eerst vertellen we je welke knoop-slimmigheden je op de website kunt doorvoeren via de overeenkomende website tags:
Zoals je leest hebben we inmiddels een overstap gemaakt naar techniek. Wil je jouw content geautomatiseerd aan elkaar knopen, dan lukt dat niet zonder de hulp van webdevelopment. Ook jouw CMS moet openingen bieden waarmee content knopen mogelijk wordt.
Je kunt jouw tag-lijst overigens ook gebruiken om je content handmatig aan elkaar knopen. Ook dat draagtbij aan de linkstructuur van je website. Maar hoe groter de website, hoe lastiger het is om overzicht te houden. Beheersbaarheid én veroudering van je links liggen op de loer, als jij je content handmatig aan elkaar knoopt via website tags.
We sluiten dit verhaal af met een soort disclaimer. Het bovenstaande is namelijk een methode voor het ‘slim’ aan elkaar verbinden van content. Maar ‘slim’ is relatief. Dynamische content is nóg slimmer. Content die is afgestemd op het profiel, het leesgedrag, het klikgedrag, het beslisgedrag en de koophistorie van de bezoeker.
Veel kleinere bedrijven is dynamische content een stap te ver; weggelegd happy few leading organisaties. De ‘sad mass’ blijft over. Voor die groep biedt het geautomatiseerd knopen via website tags een mooi alternatief.
115 communicatiemiddelen. Bekijk hét complete overzicht communicatiemiddelen. Inclusief heldere voorbeelden. Welke kies jij?
Duplicate content, ook wel ‘dubbele content’ genoemd, kan schadelijk zijn voor de vindbaarheid van jouw website en/of webpagina.
Communicatiebureau Proven Context verandert in twee namen: Tekstbouwers.nl en Conversiewerkers.nl
Neem contact op met Olaf van Conversiewerkers. Dan spreken we samen jouw marketingdoelen en conversiewensen door.
Meld je gratis aan voor 10 x Marketing Insights. Blijvend je marketing en conversie verbeteren.
"*" geeft vereiste velden aan
Verbeter je marketing en conversie. Ontvang gratis onze marketing insights.
"*" geeft vereiste velden aan